PROVENTO
Automašīnu tirdzniecība. Automašīnas no Vācijas. Auto pasūtīšana internetā. Konsultācijas automašīnu iegādē. Automašīnu pasūtīšana internetā ar piegādi un dokumentu noformēšanu. u.c. Līzings vienas dienas laikā sadarbībā ar līzingkompānijām, Signalizācijas uzstādīšana, KASKO un OCTA apdrošināšanas!!
  Par mums  

Sākums 

Internetveikals (E-shop) 

PROVENTO racing team 

Auto Tirdzniecība (Car sales) 

RACING FOTO 

Serviss (Service) 

Veikals - rezerves daļas 

Saites (Links) 

Kontakti (Contacts) 

Kā izvēlēties savu auto. 

Vakances 

     
      Kā izvēlēties savu auto.
Atrašanās vieta lapā: / Kā izvēlēties savu auto.


Lietoto automašīnu tirgus, vai kā Latvijā ambiciozi mēdz teikt "mazlietotu" joprojām skaitliski ir nospiedošā pārsvarā pār jauno auto tirgu. Ja runa ir par Latvijā pirmo reizi reģistrētām vieglajām automašīnām,tad CSDD bezkaislīgā statistika (ko katrs var aplūkot CSDD mājas lapā) liecina, ka lai kā necenstos jauno auto tirgotāji ar savām akcijām un nemitīgām reklāmām, tie spēj iekarot tikai apm. 30% no kopējā pirmoreiz Latvijā reģistrēto a/m skaita (pārējie apm. 70% ir pirmoreiz Latvijā reģistrētie no Eiropas importētie LIETOTIE auto) apkopojot mēnešu un gadu rezultātus. Pie kam šis skaitlis ir noturīgs ilgākā laika periodā ar nelielām izmaiņām par labu jauno a/m tirgotājiem (2-4%). Parasti lietotu auto izvēlas cilvēki kas nevar, negrib, vai ir pragmatiski izrēķinājuši cik tomēr naudietilpīgs (ilgtermiņā) un no kāda (no dīlera, līzinga) atkarīgs kopumā ir process ko sauc par jaunu auto. Ņemot vērā mazo pieejamo OBJEKTĪVO informāciju par lietota auto izvēli (jo globāli vērtējot nevar nepamanīt vispārējo spiediena politiku- katram savu bezcenas, piedodiet, mazcenas auto) turpmāk sniegsim nelielu lietota auto iegādes redzējumu manā Uģa Vītola, SIA PROVENTO direktora daudzu gadu uzkrātās pieredzes izpratnē.

 

   Pirms automašīnas iegādes ir:

1) Jānoskaidro cik ir naudas – vai mēs šo naudu izmantojam pirmajai iemaksai (līdz ar to pērkam jaunāku un labāku automašīnu), vai tērējam visu, kas ir mūsu rīcība (līdz ar to neesam nevienam parādā, bet labāku mašīnu pirksim, kad būs sakrāts vairāk naudas);

2) Svarīgi ir noskaidrot kādiem nolūkiem, kāda stila un cik lielu mēs vēlamies savu jauno auto (mazu un ekonomisku, ģimenes vāģi, sporta vai limuzīnu) turklāt izvēloties automašīnu nav ieteicams paļauties uz draugu un kaimiņu tās vai citas a/m markas izcelšanu vai nopēlumu. Tāpat jāatceras, ka a/m marka vai konkrēts modelis pie kā Jūs esat pieraduši, vēl nenozīmē, ka Jūsu vajadzībām tas ir vislabākais. Tādēļ iesakām izvēlēties savu auto ņemot vērā savas specifiskās prasības pret transportu:

Izvēloties mašīnas tipu jāatceras, ka universāls nekad nebūs tik kluss kā sedans, sedans nebūs tik ietilpīgs kā hečbeks, lepns limuzīns nebūs ekonomisks u.t.t.

Japāņu mašīnas parasti ir diezgan ekonomiskas un, neskatoties uz izplatīto viedokli, nav daudz jāremontē. Japāņu mašīnas pamatā ir labi aprīkotas (arī kompaktklases mašīnas). Tomēr Japāņu automobīļiem nav tik laba skaņas izolācija - tie pārsvarā ir skaļāki.

Vislabākā skaņas izolācija un līdz ar to visklusākie parasti ir vācu vai skandināvu automobīļi, tomēr no aprīkojuma viedokļa vācu auto parasti ir nabadzīgāki, vai arī par katru ekstru nākas ievērojami piemaksāt.

Runājot par limuzīniem, (vienalga VOLVO, SAAB,  Mercedes, AUDI vai kāda cita šīs klases mašīna) lietderīgi ir atcerēties, ka parastais arguments, ka šo a/m rezerves daļas ir ļoti dārgas nav īsti pamatots, jo rezerves daļu dārdzība daudzkārt atmaksājas tādēļ, ka šīs mašīnas ir kvalitatīvi būvētas – tām reti ir nepieciešams remonts.Šī lieta gan pēdējos gados sāk bālēt, jo vispārējai auto būves kvalitātei ir tendence samazināties. Saprotams, ka ja remonts tiks veikts pie dīlera, TAD JEBKURRA REMONTA DARBĪBA BŪS IEVĒROJAMI DĀRGĀKA NEKĀ PARASTĀ SERVISĀ. Tas ir tāpat kā pasūtīt vienkāršu omleti visaugstākās klases restorānā un būt neapmierinātam, ka tā maksā vairākus simtus latu.... uz to daudzi iekrīt,- " Braukšu pie dīlera remontēt", bet beigās rēķins piem. Ls 900,- kur citā parastā servisā tas būtu nu, teiksim, Ls 450,- pie kam ar to pašu ražotāju rezerves daļām, tikai NEIEPAKOTĀM ATTIECĪGAS AUTO MARKAS KĀRBIŅĀ...Kā zināms rezerves daļu  ražotājs ražo detaļas, kuras ir vienādas, bet tiek pakotas dažādos iesaiņojumos- viens dīleriem ar attiecīgās auto markas emblēmu, otrs parastiem rezerves daļu veikaliem vai lieltirgotājiem... - tikai cenu atšķirība graujoša....

3) Nākamais solis ir izdomāt, kādu degvielu mēs vēlamies – benzīns, dīzelis vai gāze:

Ekonomiski izdevīgākā ir neapšaubāmi gāze, bet uzstādīšana un pats aparāts ir padārgs – tātad ir jārēķina vai šāds risinājums atmaksāsies pietiekami īsā laikā (ieguldījums gāzes iekārtā pret naudas ekonomiju par patērēto degvielu). Jāatceras, ka ja gāzes iekārta nav perfektā kārtībā var būt tādi blakus efekti, kā gāzes smaka (noteikti ieteicamas ir rietumos ražotās iekārtas, kas gan ir nedaudz dārgākas, bet ilgmūžīgākas un drošākas ekspluatācijā);

Dīzeļdzinēji – arī jūtams ekonomiskais efekts ņemot vērā salīdzinoši zemāku degvielas patēriņu (izņēmums šeit ir dzinēji sākot apm. ar 3l tilpumu, kas nav tik ekonomiski, bet ir ļoti jaudīgi ņemot vērā augsto griezes momentu), taču šeit ir būtiski sarēķināt vai nobraukums gadā būs tik liels, lai degvielas ekonomija atmaksātos, jo dīzeļdzinēju remonts ir dārgāks(ja auto nav nobraukts, tad par to nebūtu īpaši jāuztraucas). Papildus tam var gadīties arī tādas problēmas, kā dzinēja iedarbināšana ziemā, ja nav veiktas regulāras apkopes, degvielas liešana no nezināmas izcelsmes mucas...(arī benzīntankiem kāda darvas pika šeit pienākas- arī pašiem smalkākajiem...) u.t.t. Papildus tam ir jāņem vērā, ka valstīs no kurām Latvijā importē lietotās a/m  ar dīzeļmotoriem (ar retiem izņēmumiem) bieži ir “gargabalnieku” mašīnas, tādēļ jāuzmanās lai pērkot lietotu auto ar dīzeļmotoru motors nebūtu ar jau izsmeltu motoresursu (“nobraukts”), kaut gan parasti noskrējiens līdz kapitālajam remontam šiem dzinējiem svārstās starp 300 000 – 600 000 km. Tas gan nenozīmē, ka nevar pirkt dīzeļus jo iespējams, ka dzinējs jau ir mainīts un ir labā kārtībā.

Benzīns – šīs mašīnas no degvielas patēriņa un izmaksu viedokļa ir visneekonomiskākās, tomēr, ja mašīna nav domāta ļoti intensīvai ekspluatācijai pilsētā (kad izdevīgāka varētu būt gāze) vai mierīgai braukšanai lielos attālumos (kad izdevīgāks būtu dīzeļdzinējs), tad tomēr visieteicamākais degvielas veids ir benzīns, jo tas ekonomē problēmas ar dzinēja remontu, kā arī mašīnai ir klusāka, komfortablāka gaita;

4) Izvēlēties mašīnu ir ieteicams auto tirdzniecības laukumos (vai tā saucamajos plačos). Ja ir atrasts placis, kas pats importē, bet nevis ir starpnieks, var cerēt, ka auto ir iepirkts ārzemēs no privātpersonas vai no operatīvā līzinga, tad tāds pirkums būs veiksmīgs. Jāpatur atmiņā, ka ir a/m, kas tiek ievestas mūsu valstī  ar defektiem. Par iemeslu tam ir tas, ka tā saucamās “nesistās un nekrāsotās” a/m ārvalstīs maksā būtiski dārgāk nekā mūsu tirgū, tādēļ pamatā a/m tiek ņemta ar defektu, saremontēta Latvijā (jo rietumeiropā darbaspēks ir dārgs) un tad pārdota. Turklāt bieži tas ir kāds sīks defekts (mašīna ir viegli uzsista, uzskrējusi uz bortakmeņa vai kas tamlīdzīgs), par viņu ir saņemta apdrošināšana, tādēļ saimnieks var atļauties pārdot viņu par zemu cenu. Šo defektu novēršot visa mašīna visbiežāk ir ļoti labā kārtībā. Tomēr svarīgi ir zināt pārdevēju, lai izvairītos no speciāli slēptiem defektiem. No šī viedokļa, pirkums no individuāla, personīgi nepazīstama pārdevēja tirgū ir diezgan riskants. Savukārt autosalona īpašnieks, ja tas strādā ilgtermiņā, nevar atļauties krāpnieka slavu, jo viņš vienmēr ir atrodams. Kaut gan šeit der atcerēties arī otru pusi – pērkot lietotu a/m nevar vēlēties, lai tā būtu jauna, t.i. raudzīties uz pirkumu pragmatiski, galveno uzmanību veltot mašīnas tehniskajam stāvoklim un tām lietām,kas Jums šķiet būtiskākās. 

5) Izvēloties a/m par vienu no mašīnas kvalitāti raksturojošiem rādītājiem būtu jāuzskata tas vai mašīnai ir izieta tehniskā apskate. Turklāt, ja runa ir par fiziskai personai piederošu vienu a/m, kas ir bijusi paša lietošanā, tad teorētiski var pieļaut to, ka tehniskā apskate kaut kāda iemesla dēļ neraksturo a/m tehnisko stāvokli. Tomēr, ja mašīna tiek pirkta autosalonā un tā nav individuāla īpašnieka a/m, kas nodota tirgošanai, tad var diezgan droši apgalvot, ka tehniskā apskate ir izieta godīgi un tehniskās apskates protokolā uzrādītais a/m stāvoklis atbilst patiesībai.

6) Runājot par mašīnas vērtēšanu:

a) Nobraukums:

Ne vienmēr automašīnas spidometra rādījums atbildīs patiesībai. Spidometrus (arī elektroniskos) mēdz “piegriezt”, gan šeit, gan rietumos. Rietumos tas saistīts ar vēlmi saņemt lielāku apdrošināšanu vai vienkārši pagarināt garantijas laiku. Turklāt spidometru korekcijas iekārtas visu marku automobiļiem šobrīd ir brīvi nopērkamas gan Latvijas gan ārvalstu internetveikalos un tās nemaz nav dārgas.Tikai speciālists, kas diendienā ir saistīts ar automašīnu novērtēšanu, var nojaust mašīnas patieso noskrējienu. (Kā piemēru varētu minēt - ja ir automātiskajai kārbai ir defekti, kas raksturīgi palielinātam nobraukumam- tas parasti nozīmē, ka mašīnas nobraukums ir sākot no 250 000 km). Tiem, kas par auto vienīgo vērtību uzskata servisa grāmatiņu, varam teikt, ka gluži jauna piefiksēta lieta ar spidometriem ir tāda, ka pat auto ar šo grāmatiņu negarantē tā patieso nobraukumu. Lietas būtība tāda: pircējs iegādājas auto ar nobraukumu piem. 60000 km ar servisa grāmatiņu. ( var būt arī pilnīgi jauns auto). Nobrauc, nu piemēram, līdz 130000 km, apkopes veicot ārpus dīleru saloniem bez nevienas atzīmes sevisa grāmatiņā, tad atgriež spidometru atpakaļ līdz, piem. 69000 km un auto pārdod. Un, nu Jums- jaunajam īpašniekam jāveic kārtējā apkope..... Tā lūk!!!! Īpaši labi tas strādā uz jaunākiem auto ne tikai ārzemēs............  ;
Ak, jā, dzirdēts, ka arī tukšu servisa grāmatiņu pārdošanas bizness rullē...
Tātad pareizi būtu mašīnu vērtēt pēc tās tehniskā stāvokļa, nevis pēc spidometra..

b) Vērtējot ir jāatceras, ka ir divu veidu automašīnas:

Ir kas brauc pa pilsētu īsus attālumus – šīm mašīnām varētu būt vairāk nolietots salons, bet ritošā daļa un visticamāk arī dzinējs labā kārtībā;

Ir gargabalnieki, kur viens cilvēks, kas brauc 200 vai vairāk km dienā un šīs mašīnas parasti izskatās lieliskas, bet papētot tuvāk jākonstatē, ka viņas resurss jau ir mūža otrā pusē (mašīna ir “nobraukta”);

7) Katrai mašīnai ir savi visbiežāk sastopamie defekti, piem. - Japāņu mašīnu raksturīgie defekti – izslīd sajūgs; “krakšķ” pus ass (ja izgriež stūri līdz galam un ātrāk uzsāk braukt, tad ir dzirdama raksturīga krakšķoša skaņa – tas nozīmē, ka pus ass ir jāmaina). Šajā pamācībā mēs nemēģināsim noraksturot visu marku un modeļu iespējamās raksturīgās problēmas. Tādēļ, lai varētu precīzi konstatēt a/m tehnisko stāvokli un ieguldījumu apmērus pārskatāmā nākotnē ,un tādi noteikti būs, ja nepērkat jaunu a/m, (bet noteikti mazāki nekā jaunam sarēķinot operatīvā līzinga maksas lielumu un nežēlīgi dārgās obligātās garantijas apkopju izmaksas- un ja vēl garantija VESELUS 7 GADUS- ārprāts, cik tur naudas neaiziet, jo dīleris Jūs šo gadu garumā ir vienkārši monopolizējis lai tikai Jūs nezaudētu savas jaunās mašīnas  garantiju, ko daudzi uzskata par nenormālu vērtību, bet, ja sarēķina, cik tad reāli garantijas laikā ir bijis jāremontē uz dīlera rēķina un izdotās obligātās apkopes naudas plus vēl operatīvā līzinga (nevis finansu) augstie maksājumi, tad ne vienmēr šī bilance ir par labu mašīnas īpašniekam naudas izteiksmē,  -kā nekā taču jāatpelna lielajiem autosaloniem savi kredīti un līzingiem taču arī jānopelna),  ieteiksim vienkārši paļauties uz autosalona speciālistu vērtējumu vai pieaicināt kādu uzticamu speciālistu. Tomēr pieaicinot speciālistu ir svarīgi būt pārliecinātam vai viņš patiešām ir speciālists un vai šis cilvēks spēj būt objektīvs (jo praksē bieži nākas saskarties ar “speciālistiem” kas ir pārņemti ar savas misijas apziņu un soģa lomu, lai pasvītrotu savu kompetenci, viņi bieži runā acīmredzamas muļķības – kā piemēru “speciālista” nekompetencei var minēt to, ka mašīnas vērtēšanu sāk un beidz ar amortizatoru “spaidīšanu”, jo pat ja amortizators ir ar defektu, tad amortizatora izmaksas ir dažu desmitu latu robežās un vispārējo a/m tehnisko stāvokli tas neraksturo). Runājot par speciālistiem vēl derētu atcerēties, ka pietiekami nesaprātīgi ir lietotu auto dzīt novērtēt uz specializētajiem dīleru servisiem, kuri vērtējumu sniedz vadoties no saviem izcenojumiem.Vērtējums šādos servisos vidusmēra lietotājam nedod ieskatu par mašīnas faktisko stāvokli. Piemēram pēc ražotājrūpnīcas standarta varētu būt jāmaina amortizators ar 30-50% nolietojumu, bet faktiski (ja vien Jūs no savas lietotās  mašīnas nevēlaties “izspiest” jaunas mašīnas tehniskos rādītājus) šis amortizators kalpos vēl pietiekami ilgi un kvalitatīvi. Tas pats attiecas uz lietotu a/m remontu.

8) Ja Jūs izvēlaties savu automašīnu, tad iesakām pievērst uzmanību šādām lietām:

a) Ja Jūsu mašīnas vērtēšanas skalā augstu vietu ieņem virsbūves stingrība, tad noteikti iesakām mašīnas, kas tikko ir ievestas no rietumiem, jo tur ir tīrāka vide, cilvēku attieksme pret lietām ir nedaudz saudzīgāka, līdzenāki ceļi, (līdz ar to nav radušās dažādas mikro plaisas, ko mēs neredzam - virsbūve ir stingra, tvirta, tas nozīmē, ka šeit kādu laiku varēs braukt, saglabājot šo stingrību). Mašīna, kas gadu vai divus ir braukta Latvijā bieži ir labākā vispārējā tehniskajā stāvoklī, bet tas, kas notiek braucot pa bedrainiem ceļiem ir neatgriezeniski. Pēc tam varam mainīt, ko vēlamies - mašīnai vienkārši zūd virsbūves stingrība.

b) Tomēr meklējot lētu a/m (līdz EUR 1500,-) nevajadzētu rēķināties ar tiko ievestu - ir jāskatās Latvijā brauktās, jo lai nopirktu un atgādātu a/m uz Latviju pieskaitot visus saistītos izdevumus ir jāpatērē apm. EUR 1000,-. Tas nozīmē, ka tādas praktiski netiek ievestas.

c) Pārbaudīt dīzeļdzinēju (vai viņš ir “dzīvotājs”) ir vislabāk no rīta kad mašīna nav vēl iedarbināta. Svarīgi ir vai no rīta pirmo reizi iedarbinot nav milzīgs zils dūmu mutulis (melns var būt, tā ir regulēšanas vaina). Vai motors iedarbojas uzreiz, un ja ne, vai tad kad iedarbojas sāk strādāt visi cilindri. Raksturīgi piemēram ir Mercedes dīzelim, kas nobraucis 600 000 km, iedarbojas grūti un kad sāk strādāt, tad cilindri pieslēdzas pa vienam – tas nozīmē, ka šī motora resurss varētu būt izsmelts. Kad dīzeļdzinējs iedarbojas visiem cilindriem jāsāk darboties vienlaicīgi. Ja mašīna tiek ievilkta (atrunājoties ar nosēdušos akumulatoru vai kādu citu iemeslu, tad šo nevar konstatēt);

d) Rūsa – ir pietiekami izplatīts uzskats, ka ja uz mašīnas ir saskatāma rūsa, tad mašīna ir “beigta” – tai vajadzīgs nopietns remonts. Jāsaprot, ka ja nav rūsējušas nesošās konstrukcijas, tad rūsa durvīs vai spārnā ir tikai kosmētisks defekts un par tādu arī jāuzskata. Tas neradīs situāciju, ka naktī uz ceļa nolūst pus ass vai iztek no dzinēja eļļa. Turklāt šobrīd ir pieejams pietiekami daudz dažādas auto kosmētikas, kas ļauj ne tikai izlabot kosmētisko defektu bez metināšanas, bet arī uz vairākiem gadiem aptur rūsēšanu kā tādu;

e) Izvēloties benzīna dzinēju jāskatās vai mašīna ir stāvējusi, jo tādā gadījumā var būt vesela virkne pārsteigumu no kuriem nav jābaidās – nenostrādā, kaut kas no elektriskajām ierīcēm (vienkārši kādu laiku neekspluatējot apsūbējis kontaktiņš), motors uzreiz neiedarbojas (mašīnai, kura netiek ekspluatēta, bet pa laikam iedarbināta “auksta” pēc kāda laika bagātais degmaisījums var aizšķiest sveces - tas ir novēršams “izbraucot līkumu” ar šo mašīnu). Tādēļ stāvējušu mašīnu, lai novērtētu, noteikti vajag izbraukt. Turklāt braukt ieteicams 20 –30 km un visos režīmos (“kārtīgi izdzenāt autiņu”).

f) Lai vietā, kur sarežģīti ir izbraukt mašīnu ārā, pārbaudītu vai mehāniskā ātrumkārba ir pietiekami stingra un “ātrumi nekrīt laukā” – pievelk stāvbremzi (“roceni”), ieslēdz pēc kārtas visos ātrumos un atbrīvojot sajūga pedāli pamazām ļauj mašīnai noslāpt – tad arī varēs redzēt cik stingra ir ātrumkārba;

g) Lai vietā, kur sarežģīti ir izbraukt mašīnu ārā, pārbaudītu sajūgu rīkojas līdzīgi – pievelk stāvbremzi, ieslēdz 3 vai 5 ātrumu un atbrīvojot sajūga pedāli varēs just vai sajūgs neizslīd;

h) Pērkot lietotu automašīnu ir lietderīgi pārliecināties vai visi apzīmējumi mašīnā atbilst patiesībai – ja uz ātrumu pārslēdzēja ir apzīmēti 5 ātrumi, der pārliecināties vai tas tiešām tā ir (jo var gadīties, ka pārslēdzēja galviņa ir mainīta), ja ir visu četru logu elektriskai pacelšanai domāti slēdži, der pārliecināties vai tiešām tas tā ir u.t.t. Izdarot vispārinājumu – der pārliecināties vai uz visiem slēdžiem un kloķiem izvietotie apzīmējumi atbilst patiesībai, jo var gadīties, ka kaut kāda iemesla dēļ, kāds no viņiem ir mainīts un pilda atšķirīgu funkciju no tās, kas uz viņa ir attēlota, vai vienkārši ir izmatots kā dizaina elements – ievietos lai aizsegtu kādu aili vai caurumu panelī.

 
      Latvijas autotirgus izteikta īpatnība ir tāda, ka pircējam izvēloties mašīnu, galvenais vai gandrīz galvenais parametrs ir IZLAIDUMA GADS. It īpaši komiski ir uz jautājumu, kāds auto tev ir??, saņemt atbildi: 'tāds un tāds GADS!!!" Mēs tomēr nebraucam, piedodiet ar "gadu", bet ar labākā vai sliktākā stāvoklī esošu auto. Un protams kā nu bez  padomdevējiem un tiem "visa zinātājiem" par automašīnu pirkšanu...  
  Bet lai apmierinātu pircēja vēlmi pēc "IZLAIDES GADA" Latvijas tirgū, tas patiesais un skarbais stāsts ir tāds, ka ārzemēs pārsvarā tiek meklētas automašīnas - "gargabalnieki" ar milzīgiem nobraukumiem, bet ar labiem izlaides gadiem un pa "lēto", jo ārzemēs šie "gargabalnieki ar 200 - 600 tūkstošiem km augstu cenā nekotējas. Tādu var nopirkt lētāk nekā piem. 2-4 gadus vecāku auto ar oriģinālu mazu, piem. 130 000 km nobraukumu. Tad spidometrs no 600 000 "nobrauc atpakaļ" līdz 150 tūkst km, - un lūdzu Jums auto, ar labu izlaides gadu un it kā mazu nobraukumu... Eiropā, it īpaši Vācijā automašīnas cena ir ievērojami atkarīga no nobraukuma un tehniskā stāvokļa, un var gadīties situācijas, kad vecāks auto un pat modelis ar mazu nobraukumu var būt dārgāks par daudz jaunāku, bet nobrauktu un ar lielu kilometrāžu auto.
 Un tad Latvijas jaunajam mašīnas īpašniekam, kurš protams to ir atradis par "vislētāko cenu un, vai ar vislabāko gadu", nedod dievs, sākas visādas tehniskas problēmas ar nopirkto auto... Kaimiņam tāds pats auto, bet tas brauc un priecājas, bez kādiem remontiem un problēmām!!?? Atbilde slēpjas tajā, ka kāds no viņiem ir nopircis nobrauktu auto un likumsakarīgi ari tehniskās problēmas līdzi.... "BET TAČU TIK LABS IZLAIDES GADS......." vai  "DABŪJU PAR VISLĒTĀKO CENU".......
 Praktisks automašīnu cenu katalogs, ja tā var teik,t ir vācu mašīnu tirdzniecības saits www.mobile de , kur katrs var apskatīties, cik tad īsti maksā attiecīgs auto Eiropā ar attiecīgu izlaides gadu un galvenais - nobraukumu.... Tad salīdzināt ar cenām Latvijā... Iespējams, ka būs pārdomas...(pievienotajos izdevumos līdz Latvijai būtu jāpieskaita apm. EUR 1000,-) . Bet pareizā rīcība un izvēle protams ir Jūsu rokās.....
      

9) Un visbeidzot, svarīgi ir atcerēties, ka “…mēs nepērkam vienkārši mašīnu - mēs pērkam savu sajūtu”…. /U.Vītols, SIA PRO VENTO direktors/. Kādam vissvarīgākais ir labs dzinējs vai mašīnas funkcionalitēte, citam tās izskats, bet vēl kādam- izlaiduma gads vai kāda īpaša a/m marka…..


         © PRO VENTO.   Izstrādāts: evolution.lv