PROVENTO
Automašīnu tirdzniecība. Automašīnas no Vācijas. Auto pasūtīšana internetā. Konsultācijas automašīnu iegādē. Automašīnu pasūtīšana internetā ar piegādi un dokumentu noformēšanu. u.c. Līzings vienas dienas laikā sadarbībā ar līzingkompānijām, Signalizācijas uzstādīšana, KASKO un OCTA apdrošināšanas!!
  Par mums  

Sākums 

Internetveikals (E-shop) 

PROVENTO racing team 

Veikala prece 

Auto Tirdzniecība (Car sales) 

RACING FOTO 

Veikals - rezerves daļas 

Serviss (Service) 

Saites (Links) 

Kontakti (Contacts) 

Kā izvēlēties savu auto. 

Vakances 

     
      SLUDINĀJUMI
Atrašanās vieta lapā: / PROVENTO racing team

- SLUDINĀJUMI
- PROVENTO autokross

Roberts Vītols, vecā Vītola puika

Šāgada autosporta sezona ir straujš solis Latvijas jaunā rallijkrosa braucēja Roberta Vītola karjeras izaugsmē. Iepriekšējiem panākumiem krājas klāt jaunas uzvaras, par braucēju jau runā starptautiskā līmenī. Sasniegumiem fonā neiztrūkstoši ir tēvs — ekstravagantais auto eksperts Uģis Vītols. Jā, Roberts ir tā Vītola puika! UĢIS VĪTOLS — AUTOSPORTISTS Latvijas mediju vidē daudzus gadus bija gandrīz vai tradīcija — ja kaut kas ir slikti ceļu satiksmē, visi zvana Paulam Timrotam. Ja notikušas svārstības auto tirdzniecībā, visi zvana Uģim Vītolam. Uģis kļuva par auto tirgošanas pazinēju līdz ar sava uzņēmuma izveidošanu. Viņa atraktīvā personība un latviskā kautrīguma pozitīvais trūkums Vītolu ieveda televīzijā, kur viņam un kolēģiem ilgstoši bija raidījums par lietotām automašīnām, to plusiem un mīnusiem, cenām un problēmām. Veca Audi preparēšana Vītolam sanāca tik atraktīvi, ka viņš nevarēja nepalikt ļaužu atmiņā. Tāds viņš ir arī šobrīd — atraktīvs, valodā izteiksmīgs, emocionāls, kas var būt gan pluss, gan mīnuss, sevišķi tik saspringtā un jūtīgā vidē kā autosports. Vītols daudzu prātos ir arī autosportists, jo tāds viņš bijis vienmēr. Spilgtākie laiki (subjektīvs viedoklis) bija deviņdesmitie gadi, kad Latvijā strauju izrāvienu demonstrēja autokross. Rāviena iemesls bija Latvijas sportistu starts Eiropas autokrosā, Divīzija 1 klases izveidošana arī nacionālajā čempionātā. Vītols bija tur, kopā ar zināmajiem Gintu Bujānu, Aldi Zēbergu, Aigaru Nitišu (Reiņa tēvu), Vladislavu Šlēgelmilhu (Haralda tēvu), Andri Dambi… Tā laika krosam viņam bija gana moderna Lancia Delta HF Integrale, ar kuru Uģis nesās līdzi Eiropas līmenī startējošajiem tautiešiem. Starp citu, leģendārā Lancia tikai pirms pāris gadiem beidzot pārdota. Noteiktā brīdī Uģa autosportista karjera apstājās, autokrosa rezultātos viņa vārds atrodams vēl 2001. gadā, vēlāk daži izbraucieni Latvijas rallijreidu sacensībās ar Mitsubishi Pajero. Tas sakrīt ar faktu, ka 2002. gada septembrī pasaulē nāk Roberts. ROBERTS VĪTOLS — SPĪTĪGS CEĻŠ UZ PANĀKUMIEM Vēl seši gadi, un mazais Roberts Vītols jau debitē Latvijas bērnu autokrosa čempionātā Mini bagiju klasē. Otrā sacīkste, un pirmā uzvara rokā. Sākas garš un ļoti interesants ceļš, kurā tagad nākamajam solim vajadzētu būt lielam lēcienam starptautiskajā līmenī. 2009. gadā juniors kļūst par Mini bagiju Latvijas čempionu. Kad Roberts no bagija izaug kā no vecām biksēm, Vītolu ģimene no autokrosa pārceļas uz kartingu, kas nešaubīgi ir perfekta skola katram jaunajam autosportistam. Arī kartingā panākumi — Latvijas un Baltijas čempions, vadošu pozīciju ieguvējs prestižajā Igaunijas čempionātā. Pēc asfalta pieredzes komanda atgriežas krosa sacensībās. 2015. gadā Vītols debitē kroskartu sacensībās, kas ir pirmais solis rallijkrosa virzienā — trases veido gan grunts, gan asfalta segums. Panākumi gan Baltijā, gan NEZ Ziemeļeiropas čempionātā. 2016. gada beigās paralēli kroskartu cīņām arī debija pie automašīnas stūres, startējot aizmugures piedziņas Lada automašīnu klasē. Pēc ieskrējiena gadiem par pirmo pilnvērtīgo sezonu var uzskatīt 2017. gadu, kad aizvadīta pilna sezona NEZ kroskartu čempionātā, kā arī gandrīz visa sezonas Latvijas rallijkrosa kausa Super 1600 klasē. Ziemeļeiropā sasniegta piektā vieta 50 dalībnieku konkurencē, bet Latvijā sešos rallijkrosa seriāla posmos četrreiz kāpts uz pjedestāla, bet kopvērtējumā gūta bronzas medaļa. Tomēr spožākais panākums tika gūts NEZ rallijkrosa čempionātā. Būdams tikai 14 gadus vecs, Vītols kļuva par NEZ Super 1600 klases čempionu. Līdz ar čempionāta likvidēšanos pēdējo pāris gadu laikā Roberts tā arī būs palicis kā visu laiku jaunākais uzvarētājs. ĻAUT PAŠAM IZVĒLĒTIES 2017. gada panākumi nāca pēc Roberta pārdomu perioda. Iepriekš strauji progresējošās karjeras laikā braucējs bija pārdomu priekšā, vai autosports ir tas, ko viņš patiešām vēlas darīt. Uģis Vītols toreiz teica: “Robis ļoti aizrāvies ar basketbolu un citām aktivitātēm, savukārt autosports — kartings, kroskarti — paņem lielus resursus gan laika, gan emociju ziņā. Kādā brīdī jutu, ka viņa vēlme pēc šī sporta atdziest un viņam patīk darīt citas lietas. Bija skaidrs, ka man jāļauj dēlam saprast — viņš vēlas autosportu vai darīt kaut ko citu. Ja viņš nejustos laimīgs tajā, ko dara, nebūtu jēgas nedz spiest uz viņu, nedz arī ieguldīt darbu un līdzekļus.” Iespējams, šis tēva solis atpakaļ drīz kļuva par diviem soļiem uz priekšu. Pagāja laiks, un Roberts atgriezās autosportā — nobriedušāks, pieaugušāks un vēl izsalkušāks pēc panākumiem. Turklāt skaidrs, ka braucējs ir ātrs ne tikai vietējā mērogā, ka būtu jāmet acis uz plašākiem apvāršņiem. Tas gan nozīmē milzīgus finanšu līdzekļus, ja runa ir par, piemēram, Eiropas rallijkrosa čempionāta Super 1600 klasi. To apzinoties, Vītoli nesasteidz mešanos neprātīgās avantūrās, bet gan pakāpeniski piesaka savu vārdu ar panākumiem visur, kur rodas iespēja startēt. Uģa un Roberta pacietība ir uzkrītoša — pēc iepriekš minētajiem panākumiem būtu jārodas sajūtai — mums taču pienākas, mēs esam pelnījuši tagad un uzreiz, mēs jau visu zinām un protam. Tā vietā ir izaugsmes meklējumi un interesanti veidi, kā gūt papildu zināšanas. 2018. gadā Roberta rīcībā nonāca Super 1600 klases Peugeot automašīna, kura atšķirībā no iepriekš īrētās tehnikas bija komandas īpašumā. Parametri solīja daudz un daudz arī sarūpēja, ieskaitot sāpīgus momentus, kas saistīti ar mašīnas izturību — ne visos braucienos izdevās finišēt, ne visus Latvijas rallijkrosa čempionāta punktus izdevās izcīnīt. Seriāla kopvērtējumā Vītolam otrā vieta. Taču paralēli tika nodibināti kontakti ar Lielbritānijas rallijkrosa čempionāta pārstāvjiem, kas noslēdzās ar pārbaudes sacīksti slavenajā Lidenhilas trasē ar Lielbritānijas junioru čempionāta klases Suzuki Swift automašīnām. Sacīkstē izdevās nodemonstrēt labākos rezultātus — svešā trasē, svešā mašīnā, turklāt ar stūri labajā pusē. Tika nolemts, ka 2019. gadā šajā ieskaitē jāpiedalās visā britu čempionātā. Klasē visi braucēji startē ar vienādām Suzuki Swift automašīnām, kuras tehniski uztur viena kompānija. Tādā veidā uzvar tie braucēji, kuri tiešām ir ātrāki, precīzāki un talantīgāki. No malas tas šķiet pamatīgs risks jaunā braucēja prestižam un līdzšinējiem panākumiem. BEZ BAILĒM SVEŠĀS TERITORIJĀS Iedomājieties, ka puisis, kurš savā reģionā savā vecumā ir guvis galvu reibinošus panākumus, aizbrauc uz tālāku Eiropas malu un tur dabū pa mizu no vienaudžiem, kuri startē ar tādām pašām mašīnām? Tas daudzu prātos pārvilktu svītru visam sasniegtajam. Taču Vītoli no šīs iespējas nenobijās, vēl vairāk — jau pirmajā sacīkstē Roberts aizvadīja cīņu par uzvaru un šobrīd pēc vairākām kārtām ir viens no seriāla līderiem, pat neskatoties uz izstāšanos vienā no posmiem tehnikas problēmu dēļ, atrodoties fināla līderpozīcijā. Gan ar Roberta, gan ar nācijas prestižu viss ir kārtībā. 2019. gada sezonas sākums bijis sarežģīts, taču ar panākumiem — gūtas uzvaras Latvijas rallijkrosa čempionātā, uzvaras Lielbritānijas čempionātā. Jūlija otrās puses nedēļas nogalē Rīgā norisinājās RallyX Nordic seriāla kārtējās sacensības, kuru paspārnē darbojas arī RX Academy programma — rallijkrosa skola jaunajiem braucējiem, kurā — jau atkal — visi startē ar vienādām automašīnām, jau atkal ir risks nonākt svešā teritorijā un piedzīvot sakāvi. Tomēr Vītoli jau atkal nenobijās, pieņemot piedāvājumu stāties uz starta Akadēmijas posmā Biķerniekos. Arī šo uzdevumu Roberts veica pārliecinoši — otrā vieta, pirmo reizi sēžoties pie stūres Renault Clio turbomašīnai. ĢIMENES LIETA Lai gan autosports joprojām lielā mērā tiek uzskatīts par vīriešu lietu un arī stāstā minētie lēmumi šķiet pieņemti Uģa un Roberta starpā, patiesībā tajos iesaistīta visa ģimene. Sacīkstes — ne toreiz Mini bagijā un kartingā, ne tagad rallijkrosā — nav iedomājamas bez mammas Alises, bet pavisam nemierīgi pēdējos pāris gadus uzvedas māsa Laura, kura arī vēlas sākt savas gaitas autosportā. Šajā komandā tiek paslēptas gan Roberta labās emocijas, gan sliktie garastāvokļi sacensību rītos, gan uzvaras prieki, gan zaudējuma asaras — jā, tādas ir. Ārvalstu rallijkrosa speciālisti bez Roberta talanta novērtē arī viņa pieklājību attiecībās ar ikvienu, kurš viņu uzrunā, arī ar jebkuru, kurš pret viņu cīnās trasē. Stājoties uz starta, Vītols ir korekts braucējs, taču viņš nebaidīsies no citu radīta kontakta trasē un pratīs arī skarbi aizstāvēties, ja būs nepieciešams. Vītola karjera autosportā ir Latvijas apstākļiem piesātināta, netipiska un tiek būvēta no pareiziem klucīšiem. Intriģējoši zināt, cik tālu tā aizvedīs Robertu?


Atpakaļ

Šeit uzskaitīta tikai neliela daļa no visa, kas nopērkams uz vietas vai pasūtāms, tāpēc lūgums apmeklēt mūsu internetveikalu www.veikals.provento.lv vai interesēties provento@provento.lv, tālr. 29444073, 67598488.

Auto rezerves daļu veikals Provento Biķernieku ielā 58, Rīgā pārdod jaunus autosportam paredzētus kombinezonus Speed ar FIA homologāciju.
Gan bērnu izmēri, ko grūti dabūt, gan pieaugušo.
Ķiverēm izmērs xxs, xs, - bērnu izmēri, kā arī lielāki izmēri pieaugušajiem.
Ir uz vietas bērnu izmēru cimdi, zābaciņi. 
Pieejami mūsu veikalā, vai dažu dienu laikā. Dažādi izmēri, arī citas krāsas.
Piedāvājumā arī nehomoloģēti kombinezoni, kas ir lētāki, lietus kombinezoni, ķiveres, cimdi, rezerves daļas, piederumi utt. uz vietas un uz pasūtījumu.

   
   
   
   
   

 

 


 

Pārdod rezerves daļas  Beta bagijam sākot no veselas mašīnas līdz vismazākajai detaļai. t. 67598488, 29444073

 

Iespējams pasūtīt pilnīgi jaunus Beta bagijus, lai piedalītos autokrosa sacensībās vai vienkāršiem izbraukumiem. Mašīnīte ir izgājusi oficiālus "Crash" testus un ir droša braukšanai bērniem no 4 gadu vecuma. Iespējams iegādāties arī bez motora, tad cena protams zemāka. t. 67598488, 29444073

 

 



         © PRO VENTO.   Izstrādāts: evolution.lv